1. januar 2013

Bøkene "Min første ABC"

Bedre kvalitet enn bokserien "Min første ABC" er et vel vanskelig å få.


"Min første ABC" er en bokserie med én liten bok og én CD pr bokstav. De selges gjennom bokklubben Go'boken til ca 100 kr boken, det vil nærmere 3000 kr for hele serien. Vi fikk kjøpt dem brukt til en tusenlapp.

De skriver at "Min første ABC er et unikt norsk kvalitetsprodukt.". Inntrykket jeg har fått er at de har ordene sine i behold. Bøkene virker svært gjennomarbeidet, og de tåler en støyt også fysisk. Nå for tiden er ikke Egon spesielt interessert i å bli lest for, så foreløpig er det far som har kost seg med de ganske korte historiene, mens Egon øver bokstaver på tegningen av bokstavtoget om finnes i hver bok. Jeg vil uten tvil anbefale bøkene, men om de er verdt prisen er noe man må vurdere. Ord og bokstaver finnes jo mange steder.

I omtalen av boken skrive de "En av de viktigste faktorene for barns leseferdigheter, er at de har kjennskap til alfabetet før skolestart. Hvis barna har lært bokstavenes navn og lyd, vil de lettere "knekke" lesekoden.". Dette er jo akkurat hva målet med "prosjektet" bak denne bloggen er :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar